Jak się wyróżnić ubiorem?

Jak się wyróżnić ubiorem?


CZY KORPORACYJNY DRESS CODE MUSI BYĆ NUDNY?


Sporo pracuję z pracownikami korporacji, managerami i liderami na wysokich stanowiskach i coraz częściej głównym celem naszych sesji  nie jest tylko wzmocnienie wizerunku ale wyróżnienie się z tłumu korporacyjnego. Kobiety, mężczyżni, chcą być w jakimś stopniu zauważeni i oryginalni.

Osoby na wysokich stanowiskach, właściele firm, nie chcą już wyglądać banalnie, nudno, potrzebują aby ich wizerunek był spójny ze wszystkimi elemanetami biznesowej układanki. Nie chcą wtapiać się w tłum! Chcą się wyróżniać!

Pomimo, że znają ogólno pojęte zasady dress code (chociaż z zasadami różnie bywa) i co wolno, a co nie wypada nosić, to bycie top managerem zobowiązuję do spójności wizerunkowej – kompetencje idą w parze z wizerunkiem zewnętrznym, z tym co pokazuja na zewnątrz.

Ale czy to oznacza, że musi być nudno! Absolutnie NIE!!!

Świetnym przykładem – jest korporacyjną winda na warszawskim Mordorze. Kiedy jadę windą często zastanawiam się kim są ludzie wsiadający i wysiadający. To ostatnio taka moja ulubiona aktywność 🙂 Najczęściej wszyscy wyglądają podobnie, standardowo – przeważają szare, granatowe, czarne kolory – garniturów, płaszczy, torebek, butów.

Kiedy wsiada ktoś „inaczej” ubrany – wzbudza powszechne zainteresowanie, bo się wyróżnia!

Bo ma to „coś „, co sprawia, że jest zapamiętany. To „coś’, co podkreśla charakter, wzbudza szacunek i powoduje zaufanie w oczach odbiorców.


TWÓJ UBIÓR „MÓWI”


Na taką właśnie przejażdżkę zabrałam ostatnio mojego Klienta, ponieważ chciałam aby sam spojrzał na siebie z trochę innej perspektywy.

Zadałam pytanie: „Gdybyś stanął obok siebie i popatrzył na siebie z boku, czy wiedziałbyś na jakim stanowisku pracujesz ? Czym sie wyróżnasz z pośród tych osób w windzie? Czy mógłbyś na tej podstawie powiedzieć , że jesteś top managerem jednej z największych i rozpoznawalnych instytucji finansowych?

Jakie były Jego przemyślenia?

Podróż windą uświadomiła mojemu Klientowi, że absolutnie jego strój nie jest spójny z kompetencji i sprawowaną funkcją.

Dzięki naszej przejażdzce odkrył prawdziwą potrzebę do zmiany wizerunku, co jest kluczowym elementem w dalszej wspólnej pracy.  Zdał sobie sprawę jakie to jest ważne. Świadomość tego jakie komunikaty wysyłamy oteczeniu ma olbrzymie znaczenie w budowaniu profesjonalnego i spójnego wizerunku.

 


JAK POKAZAĆ STROJEM OSOBOWOŚĆ ?


Dla Kobiet kolorowa apaszka, w dobrze dobranym kolorze czy oryginalne buty, które wcale nie muszą być klasyczną szpilką. Niebanalna torebka, z dobrej jakości materiału w połączeniu z klasycznym kostiumem już sprawi, że będziesz wyglądać inaczej, ciekawie. W oczach innych będziesz uchodziła za osobę kreatywną i pełną pomysłów. Poczytaj też o tym jak w rytmie czerwieni ociaplić swój wizerunek lub zostać zauważoną.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dla mężczyzn – kolorowa, wzorzysta poszetka lub skarpety, ciekawy wzór materiału garnituru i dobrze dobrana koszula z włoskim kołnierzykiem – gwarantują, że zostanie zauważony. Zyskasz miano osoby, która lubi wyzwania.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wysokie stanowisko daje moim zdaniem przyzwolenie na to, że nie musisz już być tak normatywny jak dotychczas. Znalezienie tego „czegoś”, co Cię wyróżni i zwróci w subtelny sposób uwagę innych jest jak najbardziej wskazane!

O tym oraz o innych aspektach wizerunku na wysokich stanowiskach często rozmawiamy podczas warsztatów Building Executive Presence.

Jak każdy proces zmiany, również  wizerunkowej czasem jest trudny, czasem łatwiejszy  – ale najważniejszy jest efekt końcowy, który udaje nam się wypracować i kiedy uzyskujmy właśnie to „coś”, to  nasze  profesjonalnie „wow”, które nas wyróżnia.

Pozwólmy „mówić” naszemu strojowi! Dajmy sobie przyzwolenie na bycie unikatowymi.

Pozdrawiam serdecznie,

Gabriela Dmowska

Comments are closed.