Stylowy znak rozpoznawczy korporacji. Kopia czy unikatowość ?

Stylowy znak rozpoznawczy korporacji. Kopia czy unikatowość ?

torebki mordorTaki oto obrazek: jest godz.8.30 wsiadam do windy jednego z budynków warszawskiego “Mordoru” i co widzę?Torebki, torby i torebusie – wszystkie podobne, powiedziałabym, że takie same! Wchodzę do sali konferencyjnej – chyba mam dejavu? Czyżby w wielkim zagłębiu korporacji królowała jedna amerykańska marka? Powiem trochę prowokacyjne – nie masz takiej torebki, nie istniejesz!

A gdzie w tym wszystkim jesteś TY? Czy w dobie gdzie większość pracodawców narzuca nam określony kod ubioru jest możliwa unikatowość i wyrażenie siebie?

Postawię śmiałą tezę, że i owszem. Nasze ubrania przede wszystkim powinny zawsze reprezentować wizję nas samych, choć nie jest to wcale proste. Wymaga to od nas wiele kreatywności, pomysłowości, czasu i chęci.

To, co nosimy, nasz ubiór, dodatki itd. nie tylko pozwala nam zamanifestować swoją osobowość, ale pozwala innym ją dostrzec. Na podstawie takich niewerbalnych komunikatów ludzie wyciągają również wnioski o naszych kompetencjach.

Jest to szczególnie istotne, kiedy idziemy na spotkanie do klienta, mamy ważną prezentację lub przemawiamy przed większym, mało znanym audytorium lub spotykamy się na rozmowie rekrutacyjnej.

Sposób, w jaki się ubieramy w miejscu pracy jest jednym z kluczowych elementów kształtowania naszego profesjonalnego wizerunku. Czy nam się to podoba czy nie, jesteśmy oceniani poprzez swój wygląd.

Jak zachować swoją autentyczność?

Nasz biznesowy Dress Code powinien być przede wszystkim spójny z nami, co zagwarantuje nam większą wiarygodność. Powinien uwzględniać nasz wiek, typ urody (w tym znajomość swoich kolorów), kształt figury, zajmowane stanowisko, pozycję społeczną oraz osobowość. Połączenie tych wszystkich aspektów, a przynajmniej ich świadomość wpłynie na lepsze postrzeganie naszego profesjonalizmu oraz pewności siebie w oczach odbiorców.

Nie podążaj ślepo za trendami! Nie zawsze metka znanej marki sprawdzi się w Twoim przypadku! Czy kupując torebkę zastanawiasz się czy ma ona właściwe proporcje do Twojej figury? Czy stylem pasuje do Twojej osobowości? Czy torebka jest TYLKO dodatkiem czy głównym elementem Twojej stylizacji? Jak czujesz się, kiedy widzisz kolejną osobę z taką samą torebką?

Pozwól, że na koniec pozostawię Cię z pytaniem – na czym polega Twoja wyjątkowość?

Pozdrawiam serdecznie!

Gabriela Dmowska

Comments are closed.