Moc koloru a wizerunek

Moc koloru a wizerunek

Kolor może czynić cuda! Dobrze dobrany odmładza! Od koloru można się uzależnić!

Mnie „zaczarował” i zainspirował na dobre. 

Pozwól mi dziś zabrać się w kolorową i stylową podróż w ich poszukiwaniu, ponieważ zawsze jest dobry czas na nowe odkrycia.


MOC KOLORU


 Kolor może wpływać na nastrój i poziom energii, a zatem ma ogromny wpływ na nasze samopoczucie i wygląd.

Podświadomie wszyscy używamy kolorów do wyrażenia naszych nastrojów, osobowości, obaw, a także, aby wyeksponować cechy, które są pożądane na przykład w miejscu pracy.

Dobrze dobrany kolor ubrania, farby do włosów, szminki wzmacnia pewność siebie, a co za tym idzie jesteśmy lepiej postrzegani przez partnerów życiowych, partnerów biznesowych, czy też współpracowników. Dzięki dobremu kolorowi wyglądamy młodziej, szczuplej.

Dlatego też, w mojej pracy większość sesji wizerunkowych czy też szkoleń korporacyjnych zaczynam właśnie od pracy z kolorem i z analizą kolorystyczną, podczas której staram się uświadomić, że kolor ma olbrzymią moc i siłę sprawczą. Dobrze dobrany kolor sprawia, że emanujemy energią, częściej się uśmiechamy.

Ze swojego doświadczenia wiem, że nie do końca zdajemy sobie sprawy jak olbrzymią rolę dla naszego wizerunku, naszej marki osobistej odgrywa kolor.


 CO MÓWI KOLOR ?


 

CZERŃ – symbolizuje władzę i moc. Jest symbolem żałoby (w polskiej tradycji),dodaje powagi, wywołując przy tym silne emocje. Nie należy używać go zbyt dużo, bo łatwo jest przytłoczyć nim rozmówcę. Ubieranie się w czerń od stóp do głów jest może łatwe i bezpieczne, ale wysyła komunikat do świata, że jesteśmy mało kreatywni lub coś ukrywamy. Jeśli nie możesz zrezygnować z tej barwy  –użyjmy kontrastowego koloruj apaszki lub lakieru na paznokciach.

 BRĄZ – to symbol tradycji i stałości. Kolor ziemi i solidarności z naturą. Może jednak sugerować przestarzałość lub obojętność na aktualne trendy. W niektórych kręgach uważany za kolor „biedoty”. W biznesie zalecam rozważnie dobierać brąz – szczególnie w sprzedaży.

 BIEL – to kolor elegancji spokoju i niewinności. Może być neutralny lub budzić zaufanie, Bardzo ważne, aby umiejętnie dobrać do siebie odpowiednią biel – od czystej bieli, poprzez ivory, muszelkowy do kremowej bieli.

NIEBIESKI – to kolor zaufania, spokoju i porządku. Jest tzw. bezpiecznym kolorem, który wywołuje pozytywne emocje i skojarzenia. Kolor ten wzmacnia naszą koncentrację. Nadaje się na wszystkie części garderoby. Ciemne odcienie niebieskiego i granat są doskonałe na garnitury, sukienki czy garsonki, ale również świetny kolor na dodatki typu buty czy torebka.

SZARY – jest kolorem neutralnym psychologicznie. Stosowanie szarego w nadmiarze może świadczyć o braku pewności siebie. Dobrze sprawdza się w biznesie, szczególnie w dyplomacji, połączony z konkretnym, najlepiej kontrastowym kolorem.

RÓŻ – jest kolorem empatii, łagodności i kobiecości. Każda kobieta powinna mieć w swojej szafie ubrania właśnie w tym kolorze. Pudrowy róż złagodzi rysy, w przeciwieństwie do fuksji, która sprawi, że będziemy mieć tzw. powerlook.

CZERWIEŃ – kolor energii, pewności siebie. Kolor entuzjastyczny, dynamiczny, żywy i pobudzający. Zachęca do działania, dodaje odwagi, podkreśla charakter. W nadmiarze może wywoływać agresję i rozdrażnienie. Kiedy zakładasz czerwony bądź ostrożna z kolorem szminki. Upewnij się, że jest w tej samej tonacji, pomimo, że może być jaśniejsza lub ciemniejsza.

GRANAT – najbardziej pożądany kolor w biznesie. To kolor wiarygodny i prestiżowy, ustabilizowany i elegancki, wzbudzający zaufanie i autorytet. Jest symbolem profesjonalizmu i inteligencji. Świetnie pasuje zarówno na spotkanie biznesowe w ciągu dnia, jak i na uroczystą kolację.

 ŻÓŁTY  – kolor słońca, energii, wakacji i ciepła 🙂 Żółta barwa budzi w nas wiele pozytywnych skojarzeń – kolor ten stymuluje pracę mózgu i poprawia pamięć. Ta barwa przyciąga niewątpliwie uwagę. Świetnie komponuje się z ciemnymi barwami – np. z granatowym. Kiedy jest w nadmiarze – może jednak wzbudzać irytację odbiorców.

 

A Ty, który kolor wybierzesz na dziś?

Od czego zależy Twój wybór?

Na ile świadomie wybierasz kolory?

 

Pozdrawiam serdecznie,

Gabriela Dmowska

PS. W następnym wpisie o tym, jak działa analiza kolorystyczna – już dziś zapraszam 🙂

 

Comments are closed.