Ultra violet – kolor roku 2018

Ultra violet – kolor roku 2018

RSMB Gabriela Dmowska, doradztwo wizerunkowe

Kolor roku 2018,RSMB Gabriela Dmowska


FIOLET ! A do tego jeszcze ULTRA !


 

W końcu Instytut Pantone podał do publicznej wiadomości kolor roku 2018! Nie powiem, trochę nas wszystkich w tym roku „przetrzymał”  – z reguły informacja o kolorze roku jest podawana na początku listopada.

Bardzo byłam ciekawa, co tym razem wymyślą specjaliści od kolorów 🙂 jaki to będzie kolor i jakie przesłanie będzie tej barwie towarzyszyć.

Nie mniej jednak, nieco  zaskoczyła mnie  ta decyzja – bo nie jest to prosty kolor, powiedziałabym raczej, że albo się go lubi albo nie! Wzbudza mieszane uczucia i jest raczej kolorem niechętnie noszonym.

A do tego jeszcze ULTRA VIOLET !!!

Badacze Pantone argumentują swój wybór tym, że ta barwa świetnie wpisuje się wobecnie panujące nastroje społeczne.

Co zatem symbolizuje fioletowy odcień i jakie jest jego główne przesłanie na 2018 rok?

RSMB Gabriela Dmowska, Doradztwo Wizerunkowe

Kolor roku 2018, Ultra violet ,RSMB Gabriela Dmowska


POMYSŁOWY I ORYGINALNY  ULTRA FIOLET TORUJE DROGĘ DO TEGO, CO DOPIERO NADEJDZIE.


Kolor mocno prowokujący! A z  drugiej strony rozważny.

Komunikuje kreatywność i wizjonerskie myślenie, które wskazuje drogę ku przyszłości.

Kojarzy się i przywołuje tajemnice kosmosu. Ogromne i bezkresne niebo jest symbolem tego, co jest możliwe i nadal inspiruje pragnienie poznawania świata poza naszym własnym.

Fiolet symbolizuje niekonwencjonalność i artystyczną błyskotliwość.

Muzyczne ikony takie jak Prince, David Bowie, Jimi Hendrix wprowadzili Ultra Violiet do swojego scenicznego image’u aby pokazać swoją indywidulaność, kretaywność oraz emocjonalność.

Ultra fiolet to też brak zgodności i ciągłe przesuwanie granic.


Kolor roku Pantone stał się znacznie bardziej niż „tym”, co jest „tredny” w świecie projektowania. To naprawdę odzwierciedlenie tego, co jest potrzebne w naszym dzisiejszym świecie.” – Laurie Pressman, wiceprezes Pantone Colour Institut.



Ludzie na całym świecie stają się coraz bardziej zafascynowani kolorem i zdają sobie sprawę z jego zdolności do przekazywania wiadomości i znaczeń. Projektanci i marki mając tą świadomość powinni czuć się upoważnieni do używania koloru, aby inspirować i wpływac kolorem na innych.

Jak będzie tym razem? Co zaprezentują nam marki odzieżowe w nadchodzących sezonie? Jaki będzie jego wpływ na kreowanie wizerunku?

Jestem bardzo ciekawa 🙂

A Tobie, jak podoba się ULTRA FIOLET?

Pozdrawiam serdecznie,

Gabriela Dmowska



 




 

 



Comments are closed.